Založ si blog

Sviatočná špacírka

… Naša rodina mala takú tradíciu, že sme sa každú nedeľu boli prejsť mestečkom. Z toho som mával priam vyrážky, pretože ma navliekli do bielych pančucháčov dali mi lakované topánočky a musel som pekne cupkať popri našich a každého pozdraviť. Mali však na mňa fintu, lebo konečným cieľom bývala cukráreň na rohu.

Na jednej takej nedeľnej prechádzke som neposlúchal, preto sa naši rozhodli návštevu cukrárne zrušiť. A to nemali robiť. Ako sme prechádzali popri cukrárni, plesol som sa v tých bielych pančuškách o zem a ešte som sa aj pekne pogúľal. Prvou reakciou bolo pár po zadku, ale keď som spustil srdcervúci plač, nakoniec sme do cukrárne išli.

Tá úžasná tôňa cukrárne s nebeskými vôňami! Tie nádherné torty a koláče za sklom! Raj. Ale najradšej som mal zmrzlinu. Ten skvelý zvuk – šťukanie lesklej naberačky na zmrzlinu, to mi pripomínalo najkrajšiu hudbu. Zmrzlinu sme si dávali buď do peknej nerezovej misky alebo na tú oplátku „ošťa“.

Kopček zmrzliny bol niekedy tak beťársky urobený, že to bola iba taká kupolka, ktorá bola vnútri prázdna. Ale mne to nevadilo, pretože keď som sa do nej vboril jazykom, pocítil som voňavý chlad vo vnútri a všetko bolo odpustené.

.:.
Anton Pižurný
BIELA SKRINKA Chlapci zo Schubertovej ulice, úryvok
(Na fotografii so sestrami: Beatka naľavo, Renatka napravo)

Páva a sliepka

18.04.2024

Č l o V e k

17.04.2024

ČLO VEK – GENERAČNÁ (Privysoko a prinízko) . Regenerujeme sa spomienkami na prítomnosť, čím viac toho máme, tým nám toho nie je dosť. Žijeme na úver, len raz to bude treba splatiť . a pobrať sa tam, kde sú už skoro všetci kamaráti. . Kruhy pod očami a v obilí, svetu vládnu iba debili. Už sa nás čas pomaly nachýlil, padáme ako stromy. Vravíme si: To ale predsa [...]

Voliť volov

16.04.2024

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,237
Celková čítanosť: 2166369x
Priemerná čítanosť článkov: 1751x

Autor blogu

Kategórie