Založ si blog

B e l č o v

✅ B E L Č O V
(V ľanovej plachte)
.
… Išiel som dosť dlho, až som pomaly nevedel, kam idem, preto som vyšiel po strmom briežku na lúku. A naskytol sa mi utešený pohľad na známu lúku. Vzduch omamne voňal, cvrčky cvrlikali. Bolo mi tak krásne, až mi stískalo srdce.
.
V tieni stromu som sa posadil a hlavou mi preletela spomienka.

Videl som veľké slnečné škvrny, ktoré sa premietali na ľanovej plachte.
.
Vtedy som si z veľkej hĺbky pamäte vydoloval obraz. Bol som celkom malý a presne na tomto mieste na uložili do kolísky – belčova, keď išli kosiť lúku. Belčov sa skladal z niekoľkých žŕdiek, na ktorých bola priviazaná veľká ľanová plachta, v ktorej som sa kolísal ja, za najkrajšej hudby cvrčkov a švitorenia lastovičiek.
.
Tento pocit mám v sebe dodnes.
.
.:.
(c) anton a. pižurný
SPRIADANIE MYŠLIENOK (úryvok)

autobus

Na diaľnici R1 sa prevrátil autobus, ktorý ťahala odťahová služba

06.05.2024 16:17

Prejazdný je len jeden jazdný pruh.

Maroš Žilinka

Žilinka rázne odmietol, že sa vyhol otázkam: Médiá ma neoslovili a zákon nepozná 'neformálnu debatu s opozíciou'

06.05.2024 16:13

Generálny prokurátor Maroš Žilinka sa ohradil voči článku v denníku Sme, že sa "vyhol otázkam poslancov aj médií".

Hlinkova garda, Hlinkova mládež

Na jarmoku predával drevené srdcia s heslami Hlinkovej gardy. Muža obžalovali z extrémizmu

06.05.2024 15:25

Obvinený navyše na facebooku šíril rôzne extrémistické materiály obsahujúce heslá potláčajúce ľudské práva a slobody.

pas, cestovanie, cestovný pas, slovensko, slovený pas, peniaze, turistika, dovolenka, zahraničie, passport,

Žiadali ste o pas? Štát vám ho nedodá ani do 30 dní. Odporúča cestovať na občiansky preukaz

06.05.2024 15:00

Ministerstvo vnútra po nápore žiadostí zo začiatku roka stále nedokáže vo všetkých prípadoch dodržať lehotu.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,255
Celková čítanosť: 2196011x
Priemerná čítanosť článkov: 1750x

Autor blogu

Kategórie