Založ si blog

H a v a j

H A V A J

 

Máme v tráve náš slovenský Havaj,

pri rybníku naše pláže sú,

dobre sa tu moja milá mávaj,

vlnky, tie ti drísty prinesú.

 

Nik ti nedá každý povie „Dávaj“

(a najviac tí bohatí).

 

Ale keď už povie

otec Štát a matka Cirkev:

„Nemám“,

zostáva tu kričať iba jednu myšlienku:

 

„V tejto krajine a v tomto meste

vládnu akísi permoníci,

ktorí sa musia vrátiť tam,

odkiaľ prišli – pod Zem –

a na ich miesta treba postaviť

veľkých duchov minulých i súčasných“.

 

Pretože zahmlievanie reality

komusi veľmi vyhovuje.

 

Pretože prítomnosť

nie je zahmlená,

súčasnosť je rozdelená!

 

Treba vrátiť veci

z hlavy späť na nohy.

Neváhajte tí, ktorí už nemáte

v peňaženke ani sekundu!

 

Buďte presní a promptní!

 

Pretože to sú výsady chudobných!

Pomenujme veci pravými menami!

 

.:.

(c) Anton Pižurný, Banská Štiavnica 2005

Havaj je chudobná dedinka na Východnom Slovensku.

foto Ľuboš Juruš

K r a j i n a

23.04.2024

NAŠA KRAJINA A ĽUDIA . Nedávno ma pozvali na dva dni na literárne besedy do stredných škôl v Leviciach. Vybral som sa tam klasicky vlakom. Poschoďáčikom zo Senca do Galanty, kde som prestúpil na legendárny rýchlik Urpín. . Keď som si v Urpíne hľadal miesto, našiel som kupé, v ktorom sedel pri okne jeden pán. Pozdravil som sa a usalašil som sa tam. . Ako áno, ako nie, [...]

23.04.2024

C y n i k

22.04.2024

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,243
Celková čítanosť: 2173294x
Priemerná čítanosť článkov: 1748x

Autor blogu

Kategórie