Založ si blog

Letmá spomienka

P S Í K

(Letmá spomienka)

 

 Bolo to takto:

 Nevládal som už ani spať, ani dýchať. Ani žiť.

 Všade som ju videl, hoci som ju už vlastne nevidel niekoľko dní.

 

Rozišla sa so mnou. Ako skoro každému chlapovi, zdalo sa mi to neskutočné, nepochopiteľné. Stále som veril, že sa ku mne vráti. Kdeže! Ona odo mňa odišla už dávno predtým, ako mi to oznámila. Iba ja hlupák som ešte žil v akejsi chimére nádeje.

 

Nespával som, nejedol, chudol som na tele aj na duchu. Keď som sa uvidel v zrkadle, zhrozil som sa. Hľadela na mňa vychudnutá, vyschnutá tvár s ovisnutými lícami, s umučeným pohľadom v dvoch tmavých hroboch.

 

.:.

 

Konečne sa mi ju podarilo zazrieť v ktorejsi krčme. Vošiel som celý uveličený, že ju vidím. Nevšímala si ma, dobre sa zabávala pri stole s akýmisi chlapíkmi.

 

Posadil som sa k neďalekému stolu. Zbadala ma, niečo zašepkala tomu pri nej, držal ju pod stolom za stehno, a prišla ku mne.

 

Sadla si oproti. Svet sa mi odrazu zmenil na rajskú záhradu. Zachrípnuto, s preskakujúcim hlasom som sa jej spýtal:

  • Čo si dáš?
  • Čojaviem? Tatranský čaj! Sedemdesiat dvojku. A decovú!

 

Zavolal som čašnícku a objednal som jej to. Vyzunkla pohár na ex, pozrela na mňa a zarehotala sa:

  • Ty kokot, vyzeráš ako taký psík s ovisnutými ušami.

 

 

Vedel som, že má pravdu. To isté mi napadlo, keď som sa uvidel v zrkadle. S vyschnutým hrdlom som zo seba vysúkal iba:

  • To je bolesť…

 

Na chvíľu sa zarazila, sklopila pohľad. Možno to poznala… Čosi možno pochopila…

 

Ale hneď ju to prešlo, vstala, pohŕdavo na mňa pozrela, zasmiala sa a bez slova odišla.

 

Svet sa zrútil. Vyšiel som von. Na chodníku boli samé špaky, ľudia chodili okolo mňa, akoby sa vôbec nič nedialo.

 

Chcelo sa mi zaštekať…

 

.:.

 Prestal som veriť v lásku.  Ale dnes už viem, že láska predsa len jestvuje a že najsmiešnejší je pohľad na smrteľne zamilovaného básnika.

.:.
© Anton Pižurný

D o s ť

26.04.2024

M i e r

25.04.2024

Najkrajšie ženské meno

24.04.2024

Sloboda je nekonečné nebo, sloboda je každá bunka. Ľúto mi je, kto tam nebol, komu krv nevrie, ten len žblnká. Sloboda je nekonečne zvláštna, hoci leží na koľajniciach s hlavou vtáka, telom Satyra, dušou víly, lebo sa narodila so smutnými očami. Kto doviedol nás tam, kde sa už nikto nebráni ľahostajnosti, prázdnu a zlobe? Ešte trocha predsa len v nás ďobe Fénix, s [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,245
Celková čítanosť: 2178497x
Priemerná čítanosť článkov: 1750x

Autor blogu

Kategórie