Založ si blog

Strašne smutne békal. . .

VEĽKONOČNÉ BARANČEKY

K sviatkom Veľkej noci sa v mojich spomienkach na detstvo viaže aj traumatizujuca spomienka.

Týždeň pred Veľkou nocou môj otec – veterinár kupoval mladé barančeky – jahniatka a raz aj kozičku.

Barančeky som mal veľmi rád, dlho som ich dokázal pozorovať a snažil som sa skamarátiť sa s nimi. Jeden baranček, taký so sivými kučierkami, bol veľmi bojazlivý, videl som dokonca, ako sa plný strachu hádzal o drôtený plot našej záhrady a strašne smutne békal tenučkým hláskom.

O pár dní si už na mňa trocha zvykol, dokonca mi jedol z ruky šalát. Nakoniec bol taký prítulný, že sme sa s ním na obojku so sestrami boli prechádzať v Schubertovom parku za plotom našej záhrady. Sestry mu dokonca priviazali na krk červenú mašľu, ale to sa mi teda vôbec nepáčilo.

Potom baranček zmizol, prebehla Veľká noc a o niekoľko dní sa v našej obývačke objavila na kresle prehodená jemná sivá kožušina. Bolo veľmi príjemná na dotyk, hriala a mama si ju niekedy uväzovala okolo pása.
Ja som si ju dával na vankúš a predstavoval som si, že som indiánsky náčelník, alebo lovec kožušín.

Po každej Veľkej noci pribudla jedna kožušinka v obývačke.

…Ani nechcite vedieť, aké som mal pocity, keď som si neskôr uvedomil, čo sú to za kožušinky…

Dnes už viem aj to, čo znamená baránok Boží. Ale dodnes som sa nezmieril s tým, že sme na dvore mali krásneho barančeka, obľúbili sme si, potom ho zabili, odrali z kože a zjedli sme ho… Ufff…
Ale inak mám jahňacinu aj kozľacinu rád.

.:.
(c) Anton Pižurný

M i e r

25.04.2024

Najkrajšie ženské meno

24.04.2024

Sloboda je nekonečné nebo, sloboda je každá bunka. Ľúto mi je, kto tam nebol, komu krv nevrie, ten len žblnká. Sloboda je nekonečne zvláštna, hoci leží na koľajniciach s hlavou vtáka, telom Satyra, dušou víly, lebo sa narodila so smutnými očami. Kto doviedol nás tam, kde sa už nikto nebráni ľahostajnosti, prázdnu a zlobe? Ešte trocha predsa len v nás ďobe Fénix, s [...]

K r a j i n a

23.04.2024

NAŠA KRAJINA A ĽUDIA . Nedávno ma pozvali na dva dni na literárne besedy do stredných škôl v Leviciach. Vybral som sa tam klasicky vlakom. Poschoďáčikom zo Senca do Galanty, kde som prestúpil na legendárny rýchlik Urpín. . Keď som si v Urpíne hľadal miesto, našiel som kupé, v ktorom sedel pri okne jeden pán. Pozdravil som sa a usalašil som sa tam. . Ako áno, ako nie, [...]

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,244
Celková čítanosť: 2176207x
Priemerná čítanosť článkov: 1749x

Autor blogu

Kategórie