Založ si blog

Vypátraj si svojho vraha

🌑 ARTÉZSKE STUDNE
(Marošovi Bančejovi)

Studňa je tunel naopak.
Keď načieraš z jej dna,
akoby Slnku po stopách
sa zakrádala tma…

Už tak veľa bielych vlasov
ťahá sa mi dnes von z hlavy:
Šašovia vraj tvoria kráľov,
ten kľavý je vždy ten pravý.

Vypátraj si svojho vraha:
Nestihneš svoj vlastný pohreb.
Pravda je len občas nahá,
nedúchaj do chladných pahrieb.

Sloboda je nado všetkým,
česť a sláva vždy len za ňou sú.
Ži z plných pľúc pre ňu až kým
ťa nohami napred vynesú.

.:.
Anton Pižurný

Básnik, textár a publicista Maroš Bančej nás navždy opustil po ťažkej chorobe 17. júla 2019. Odpočívaj v pokoji, priateľu.

Najkrajšie ženské meno

24.04.2024

Sloboda je nekonečné nebo, sloboda je každá bunka. Ľúto mi je, kto tam nebol, komu krv nevrie, ten len žblnká. Sloboda je nekonečne zvláštna, hoci leží na koľajniciach s hlavou vtáka, telom Satyra, dušou víly, lebo sa narodila so smutnými očami. Kto doviedol nás tam, kde sa už nikto nebráni ľahostajnosti, prázdnu a zlobe? Ešte trocha predsa len v nás ďobe Fénix, s [...]

K r a j i n a

23.04.2024

NAŠA KRAJINA A ĽUDIA . Nedávno ma pozvali na dva dni na literárne besedy do stredných škôl v Leviciach. Vybral som sa tam klasicky vlakom. Poschoďáčikom zo Senca do Galanty, kde som prestúpil na legendárny rýchlik Urpín. . Keď som si v Urpíne hľadal miesto, našiel som kupé, v ktorom sedel pri okne jeden pán. Pozdravil som sa a usalašil som sa tam. . Ako áno, ako nie, [...]

C y n i k

22.04.2024

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,243
Celková čítanosť: 2175015x
Priemerná čítanosť článkov: 1750x

Autor blogu

Kategórie