Založ si blog

Agresívny taxikár

Politológ, klimatológ a agresívny taxikár v jednom…
Večer v taxíku som zažila príhodu, ktorá ma nadobro vytrhla z mojej sladkej bubliny, kde sa ľudia v mojom okoli správajú príčetne, vrámci noriem a niektorí sú dokonca mimoriadne láskaví a takí, že 🤗. Už dlhšiu dobu zijem vo svete, kde sa ľudia rešpektujú a nenávisť a agresiu vídavam sice hojne, ale výlučne na sociálnych sietiach. V utorok ma tak neočakávane zasiahla aj v reálnom živote. Večer som si objednala taxík na Hlavnú stanicu v Bratislave. Jazdím taxíkom často, takze som očakávala, že to bude ako vždy non-event. Ako som sa len mýlila. Vodič mi láskavo pomohol s mojím obrovským kufrom a hodil poznámku o tom, že som pekná. Myslela som, že sme sa už posunuli od čias, kedy ľudia len tak akoby nič komentujú výzor ludí, ktorých práve stretli, ale dobre. Horšie ma ešte len čakalo. Vodič začal rozoberať minulotýždňové tropické horúčavy a plynule prešiel na teóriu, podľa ktorej sa chystá vyhladenie Slovákov, aby sa uvoľnilo miesto pre tých z juhu, keď im už bude príliš teplo.
Povedala som si, že toto prejdem mlčaním. Pán sa vzápätí pustil do analýzy energetickej krízy, predpovedajúc, že tu vsetci zmrzneme a bude tu 1.5 milióna nezamestnaných. Vo svojom emóciami nabitom monológu nakydal na vládu (nehovorím, že si vláda nezaslúži, ale jeho argumenty boli mimo) a samozrejme nevynechal ani príčinu všetkého zla, pani prezidentku. Tak som mu už na to povedala, že hádam to nebude také tragické a určite sa nejaké riešenie nájde. V tom momente po mne začal vrieskať, že či som normálna (doslova takto), že či nevidím, čo sa tu deje, že to kvôli ľudom ako ja tu budú samé problémy. Tak som mu pripomenula, že jeho úlohou je odviesť ma na stanicu a nie rozoberať politiku a ziapať po mne. Nato odstavil auto ďaleko pred stanicou. Keď som sa spýtala, či ma plánuje doviesť do cieľa, len pokračoval v útokoch. Rozbehol sa opäť, až keď som zavolala známemu, aby som mu povedala, čo sa deje. Samozrejme slovné útoky neprestali, až pokým som nevystúpila. Dokonca sa spýtal či je na stanici aj môj známy, lebo sa chce porozprávať aj s ním.
Nezvyknem zverejňovať alebo komentovať všetko čo sa okolo mňa deje, ale toto sa mi zdá dôležité. Dosť ma to vyviedlo z rovnováhy, nie som najlepší nočákový spáč a takéto strety sladkým snom neprajú.
Pán mal zjavne problémy so sebaovládaním a chcem veriť, že toto bol iba ojedinelý extrémny prípad dezorientovaného človeka. Z jeho monológu však bolo cítiť všetky tie bláhoviny, ficoviny a podobné blbosti, voľne dostupné človeku vo verejnom priestore. Asi by nebolo odveci prestať s agresívnou rétorikou, lebo sa tu začneme po uliciach mlátiť a mozno aj horšie. Dejiny aj súčasnosť ponúkajú nekonečne veľa príkladov ako to môže dopadnúť, keď sa hrotia emocie.
PS: Inak, co sa dá robiť ohľadne toho vodiča? Poslala som recenziu do taxislužby, dá sa ešte niečo? Chcela by som, aby sa tomu niekto seriózne povenoval, nemyslím si, že takýto človek by mal po nociach voziť ľudí.
autor: (c) Daniela Slepáková

J o ž o

28.04.2024

J O Ž O V I (25 rokov) Démoni číhajú v každom okamihu. Láska sa občas v strachu krčí v kúte. Hľadal si svoju pravdu ako oko ihlu a veril, že raz bude zlo zabudnuté. Rozdal si všetko, aj to, čo si nemal. Vedel si – láska sa násobí dávaním a dnes ti kradnú aj to, čo si im nedal, veď im sa aj z gýča tak ľahko robí rým. [...]

D o s ť

26.04.2024

Abrams, Ukrajina

Tankom Abrams sa na Ukrajine nedarí. Vyskúšajú ruskú korytnačiu taktiku?

28.04.2024 06:00

Ukrajina dostala od USA 31 tankov Abrams M1A1. O päť už prišla a ďalšie tri boli poškodené.

parlament, PVV, rokovanie, Robert Fico, Peter Pellegrini, Milan Majerský, Tomáš Taraba

Získa Slovensko všetkých 6,4 miliárd z plánu obnovy? Úradníci vládu kritizujú, Fico sa spolieha na nové zákony

28.04.2024 06:00

Najviac omeškaných míľnikov a problémov s implementáciou opatrení majú rezorty zdravotníctva, spravodlivosti a životného prostredia či vnútra. Slovensko môže prísť o miliardy eur.

Gay, gej homosexuáli, LGBTI, dúhový pochod,

Nový iracký zákon proti homosexualite počíta s trestom až 15 rokov väzenia

28.04.2024 05:49

Cieľom zákona je "chrániť irackú spoločnosť pred morálnou skazenosťou a volaním po homosexualite, ktoré zachvátilo svet".

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,247
Celková čítanosť: 2180771x
Priemerná čítanosť článkov: 1749x

Autor blogu

Kategórie