Založ si blog

Sociálne cítenie

SOCIÁLNE CÍTENIE

 

Moji dobrí rodičia ma vychovali, že starším, slabším a chudobným treba pomáhať.

Dnes tu ale máme realitu trocha inakšiu. Cestoval som z bratislavskej Hlavnej stanice električkou do centra mesta. Prisadol si ku mne postarší pán so striebrom vo vlasoch, pomerne čisto, ale chatrnejšie oblečený, v tenkej vetrovčičke, s odretými topánkami, v ruke stará igelitka, zarastený. Proste, slušnejší bezdomovec.

 

Ozvalo sa vo mne moje sociálne cítenie, vybral som z vrecka pár drobných a ponúkol som mu ich so slovami, aby si kúpil nejaké jedlo.

 

Reakcia pána bola dosť prekvapivá! Vytreštil na mňa oči, nasucho preglgol a urazene cez zuby povedal:

– Ďakujem, ale ja idem práve na obed, ktorý mi navarila moja manželka!

 

V tej chvíli by sa vo mne krvi nebol dorezal. Nuž, slovenskí dôchodcovia dnes vyzerajú všelijako…

 

.:.

Anton Pižurný

RTVS

07.05.2024

Je zaujímavé, ako sa tvorcovia niektorých relácií RTVS začali zrazu akosi viac aktivizovať bilancovať a zviditeľňovať aj na sociálnych sieťach, hoci im ešte nikto nič nepovedal. Žeby mali strach z ich zrušenia? A prečo? .:. AP

U d a v a č i

06.05.2024

N u d a

05.05.2024

SR Bratislava polícia UK zásah vyhrážky preverovanie BAX

Riaditeľ o bombových hrozbách: budovu sme vypratali do 10 minút. Podľa bezpečnostného experta je útok “anomália ako hrom”

07.05.2024 21:31

Výpoveď riaditeľa školy v Beckove a predsedu Asociace bezpečná škola z Českej republiky.

čaputová

Čaputová vetovala novelu zákona o múzeách a galériách

07.05.2024 19:28, aktualizované: 19:40

Namieta, že ňou dochádza k zníženiu štandardov transparentnosti a odbornosti pri obsadzovaní funkcií.

France China

Riziko zrážky francúzskych sudov s čínskymi autami. Macron robí záchranára vývozcom koňaku

07.05.2024 18:55

Peking sa dlhší čas vyhráža, že uvalí vysoké clo na dovoz koňaku z Francúzska. Mohol byť šéf Elyzejského paláca spokojný po debate s čínskym lídrom?

Predseda KDH Milan Majerský

Smer sa pri téme zmien pohlavia pridal k progresívnej opozícii, tvrdí šéf KDH

07.05.2024 16:52

Majerský hovorí o „premárnenej šanci zabrzdiť pomýlené ideológie, ktorých obeťami sú najmä zraniteľné dospievajúce deti“.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,256
Celková čítanosť: 2198810x
Priemerná čítanosť článkov: 1751x

Autor blogu

Kategórie