Založ si blog

Spriadanie myšlienok

K Ŕ M I T K O
Oslepila ma iskrivá pláň panenského snehu na stráňach nad Počúvadlom, ktorý do rána šuchotavo napadal. A nebolo ho málo. Obrovské záveje po celej doline mi pripomínali knihy Jacka Londona o zlatokopoch. Nad nimi sa stlala vôňa dymu z komínov chát, z holých konárov stromov okolo doliny frngali uzimene rýchlo malé vtáčiky. Zbadal som na mieste pred chatou prístrešok pri ohnisku zasypanom snehom, v ktorom viselo kŕmidlo. Bolo prázdne.

Mama zatiaľ v kuchyni pripravovala na raňajky pre všetkých jej skvelú praženicu na cibuľke a slaninke. Nenápadne som zo stola zobral kúsok slaniny aj s kožkou a trocha chleba. Vyšiel som do mrazivého rána a slaninu s chlebom som položil do kŕmidla.

Spoza záclony okna v jedálni som potom sledoval, čo sa bude diať. A odrazu frng – frng – frnk! Do kŕmidla sa zlietli farebné guľky vtáčikov, rozoznal som sýkorky, stehlíky a hýle. Ozlomkrky ďobali zobáčikmi. Bolo mi pritom dobre pri srdci.
Mama začala hľadať slaninu. Hnevala sa:
– Tu, veď tu som ju mala položenú! Kam sa podela?

Nepriznal som sa. Nakoniec sme všetci spolu jedli praženicu len na cibuľke, ja som potajomky sledoval, ako raňajkujeme spolu s vtáčikmi. My sme síce jedli v teple, ale vtáčiky asi boli na zimu zvyknuté.

Môj otec si všimol, že sledujem vtáčiky v kŕmidle a usmial sa. Keď sme sa dobre najedli, mama mi dokonca urobila aj moje obľúpené kakao, otec prišiel ku mne a pohladil ma po hlave:
– Tá praženica bola dobrá aj bez tej slaninky, však?

.:.
AP Spriadanie myšlienok
ilustrácia Alexandra Geschwandtnerová

Hot drog

19.04.2024

Páva a sliepka

18.04.2024

Č l o V e k

17.04.2024

ČLO VEK – GENERAČNÁ (Privysoko a prinízko) . Regenerujeme sa spomienkami na prítomnosť, čím viac toho máme, tým nám toho nie je dosť. Žijeme na úver, len raz to bude treba splatiť . a pobrať sa tam, kde sú už skoro všetci kamaráti. . Kruhy pod očami a v obilí, svetu vládnu iba debili. Už sa nás čas pomaly nachýlil, padáme ako stromy. Vravíme si: To ale predsa [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,238
Celková čítanosť: 2167994x
Priemerná čítanosť článkov: 1751x

Autor blogu

Kategórie