Založ si blog

P í s m o

Za socializmu musel každý mladý muž povinne zo zákona narukovať na tzv. „Základnú vojenskú službu“ (ZVS). Ak bol absolventom vysokej školy tak na jeden rok, ostatní na dva. Boli aj výnimky, najmä ak bol branec ženatý a mal viac detí, alebo kvôli zdravotnému stavu – tí na deväť mesiacov.
.
Ja som si odkrútil plné dva roky (1983-85) v Čechách. Prvý rok v bigošárni v Domažlicích, druhý rok na Prvej armáde v Příbrami. Našťastie, keďže som dobre vedel písať na stroji (počítače vtedy ešte nejestvovali), som slúžil ako štábny pisár. Pisári mali prezývku „Písmo“, alebo štábna krysa. 🙂
.
Tých 730 dní (mal som aj nadsluhovať, lebo som bol pár dní v base, ale bolo mi to nakoniec odpustené) som si poctivo odkrútil a dnes (ako skoro každý) na tie roky spomínam s trochou nostalgie. Možno by sa aj dnešným mladým mužom zišlo pár mesiacov vojenskej služby…
.:.
V zelenom som zažil naozaj všeličo. Spoznal som tam veľa charakterov, od skutočných priateľov na život a na smrť, až po psychopatických chrapúňov.
.
Počas ZVS som sa s jednou frajerkou rozišiel (dnes je známou redaktorkou v RTVS) a zoznámil som sa s inou, ktorá sa neskôr stala mojou manželkou.
.
So „špagátom“, čiže vysokoškolákom Petrom Kaščákom, absolventom VŠMU, skvelým klaviristom z Košíc (dnes hrá tuším vo Filharmónii) sme zložili spolu 12 pesničiek, žiaľ zachovalo sa len pár textov.
.
O tých časoch dokončujem rukopis pre knižné vydanie, ktorý má pracovný názov „Teľacie roky“.
.:.
Anton Pižurný
koláž Štefan Havranko
Na obrázku môže byť 1 osoba

 

H o a x y

08.05.2024

RTVS

07.05.2024

Je zaujímavé, ako sa tvorcovia niektorých relácií RTVS začali zrazu akosi viac aktivizovať bilancovať a zviditeľňovať aj na sociálnych sieťach, hoci im ešte nikto nič nepovedal. Žeby mali strach z ich zrušenia? A prečo? .:. AP

U d a v a č i

06.05.2024

Peter Pellegrini

Pellegrini: Stojíme pred zásadnou výzvou zabezpečiť mier na Ukrajine i v Európe

08.05.2024 18:54

Európski politici vrátane tých slovenských stoja pred zásadnou výzvou, a to zabezpečiť mier na Ukrajine a tým aj v Európe, uviedol Pellegrini.

Zelenskyj

Prelamuje Zelenskyj ľady? Orbána pozval na mierový summit

08.05.2024 18:30

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj sa telefonicky porozprával s maďarským premiérom Viktorom Orbánom.

izrael

3 500 bômb bolo na ceste. USA stopli dodávky munície pre Izrael

08.05.2024 18:21

Spojené štáty žiadajú ochranu civilistov v Rafahu.

SR polícia NAKA Kuciak vražda podozrivý zatknutie NRX

Škole sa vyhrážal bombou. NAKA zadržala 14-ročného mladíka

08.05.2024 17:07

Policajti odosielateľa e-mailu vypátrali a zadržali do 24 hodín.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,257
Celková čítanosť: 2199995x
Priemerná čítanosť článkov: 1750x

Autor blogu

Kategórie