Mal som dobrý pocit

23. októbra 2021, pizurny2, Nezaradené
🔴 SOFIINA VOĽBA A TRI MONIKY
Na pozvanie pani učiteľky som sa zúčastnil stretnutia so žiakmi na Základnej škole v Želiezovciach, v škole, do ktorej som chodil pred 46 rokmi. Táto škola má k 1.9.2021: 66 zamestnancov, 511 žiakov.
Predstavil som im aj svoje posledné knihy „Biela skrinka“, ktorá je celá o mojom detstve v Želiezovciach a „Povesti láskou a smrťou“.
Keď sa ma decká pýtali, ktorú svoju knihu mám najradšej, spolu s pani učiteľkou sme im vysvetlili, čo je to ako „Sofiina voľba“ (podľa Styronovej rovnomennej knihy), pretože všetky moje knihy sú moje deti.
Lara zo siemeho ročníka prečítala ukážku z Bielej skrinky o Ondrejovi a fazuli v jeho nose a po besede za mnou prišla pani, ktorá bola Ondrejovou sesternicou.
Pri autogramiáde, keď som si od podpisovania skoro privodil karpálny tunel, som si na začiatku myslel, že tí žiaci sú deti mojich spolužiakov a priateľov, ale skutočnosť bola taká, že to boli už ich vnuci a vnučky… Nuž Panta rhei.. 🙂 Zaujímaví chalani a pekné dievčatá, medzi ktorými som videl aj zopár budúcich umeleckých duší.
Stretnutia sa zúčastnili slovenčinárky školy a predstavte si, všetky tri boli Moniky. 🙂 Prišla nás pozrieť aj pani riaditeľka Petra Tomašovičová a ďalší.
„Ak chceme ešte aspoň trocha pomôcť tomuto svetu, naučme naše deti čítať knihy. (ap)“
.:.
Anton Pižurný
foto a.a.