Tustoj

17. mája 2021, pizurny2, Nezaradené

T U S T O J

Môj otec bol obuvnícky majster šuster. Bol na nás prísny, ale mali sme čas aj na hry. Ja som najradšej sedávala na schodoch nášho gangu (verandy) a hrala som sa.

Drobné práce ako výmenu zodratých podošiev, opravu opätkov, alebo prišívanie kožených záplat „príštipkov“ robil nerád. Tieto práce vykonávali menej zruční obuvníci, ktorí nevedeli robiť pekné a kvalitné nové výrobky.

Keď mal veľa práce, pomáhal mu aj jeho brat – náš strýčko. Bol to známy vtipkár. Mala som asi šesť rokov. Dal mi do ruky peniažtek a poslal ma do sklepu (obchodu) kúpiť za šesták „tustoj“.

Keď som sa s plačom vrátila – smial sa mi.

.:.
(c) Janka Považanová Pižurná
SPRIADANIE MYŠLIENOK
(úryvok z rukopisu, pripraveného na knižné vydanie)
foto dedo majster šuster Považan a.a.