Založ si blog

Čln na Dunaji

ČLN NA DUNAJI

Za minulého režimu začiatkom osemdesiatych rokov som ako študent knihovníctva v Bratislave bol navštíviť môjho kamaráta z detstva Igora, ktorý vtedy slúžil na povinnej dvojročnej vojenskej službe na Devíne u pohraničníkov.

Dali sme reč, pár pív a Igor sa musel vrátiť. Stál som tam kdesi pri plote, čakal na MHD. Oprel som sa o stĺpik, ovinutý ostnatými drôtmi a neviem prečo mi to napadlo. Prstami som viacej razy postláčal k sebe dva drôty.

Do niekoľkých minút zaflekoval pri mne UAZ s vojakmi so samopalmi (jeden z nich bol našťastie práve Igor) a pýtali sa ma, kto stlačil drôty. Najprv som sa robil, že o ničom neviem, potom som sa priznal, že som to bol ja, ale že som netušil, čo to spôsobí. Veliteľ hliadky bol však stále zachmúrený hovoril, že kvôli mne práve vyšiel na Dunaj čln s posádkou a že z toho budem mať veľký problém. Nebolo mi do smiechu.

Našťastie sa to Igorovi nakoniec podarilo ututlať, ale táto spomienka sa mi vráti vždy, keď sa dnes idem prejsť na náš krásny, historický a slobodný Devín.

.:.
(c) Anton Pižurný
11. mája 2021 T28 (4:09)
foto a.a.

Ku Dňu učiteľov

28.03.2024

UČITEĽOM Z LÁSKY . Pani učiteľka slovenčiny na dôchodku bývajúca nad nami . dnes, hoci nie je nedeľa, nahnevane búši tĺčikom do dvoch rezňov, . akoby zabíjala svoje spomienky na časy, . keď učiteľ bol váženým človekom . a človek nebol človeku vlkom. . .:. Anton Pižurný

Sociálna balada

27.03.2024

S l o b o d a

26.03.2024

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

pizurny2

Slová strácajú svoj pôvodný význam a činy pravý zmysel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,217
Celková čítanosť: 2134833x
Priemerná čítanosť článkov: 1754x

Autor blogu

Kategórie